Aangezien ZCK zijn zwemmers naar verschillende windstreken uitstuurt, heeft de persverantwoordelijke zijn verslagteam uitgebreid. Zodoende kunnen jullie het nieuws van de dag zo snel mogelijk ontvangen…

Verslag Zomercriterium-groep… van de reporter in het vliegtuig

Feestdag! En niet alleen de Vlaamse feestdag, maar voor sommigen feest omdat ze vandaag hun familie terugzien!18 zwemmers moesten vandaag extra vroeg uit bed. Griet, Elena en Dennis waren uitverkoren om mee te gaan richting België (Nederland, in eerste instantie).

Het ontbijt was extra vroeg aangezien iedereen om 8u30 op de bus richting luchthaven moest zitten. Om 7u maakte iedereen dan ook stilletjes de kamers leeg zodat de BJK/BK-ers rustig konden verder slapen.Na het ontbijt stapte een rode kolonne goedgemutst de bus op en zwaaide iedereen nog even naar de achterblijvende trainers en zwemmers, die intussen eindelijk ook uit hun bed geraakt waren en speciaal (sommigen met tranen in de ogen) naar de vertrekkende bus kwamen kijken. Ze zullen ons wel missen…

De busrit verliep zonder noemenswaardige incidenten. Tijd om ook eens het lunchpakket nader te analyseren. De inhoud was op z’n minst bizar te noemen: een koude hamburger, een stuk chocola,… Maar kom, alles is toch beter dan wat de achterblijvers zullen verorberen.Eens op de luchthaven aangekomen, volgden de gekende stappen: bagage inchecken, security, etc. om dan uiteindelijk mooi op tijd te boarden.

Na al wiebelend de lucht in te zijn gaan, werd er gerealiseerd dat de clubgenoten op dat moment lagen af te zien in en rond het trainingsbad. Hihi…Mooi volgens schema, maar opnieuw nogal wiebelig, landde het vliegtuig in Eindhoven, waar iedereen blij opgewacht werd… Na een vermoeiende reis en een (hopelijk) gezonde maaltijd kruipt iedereen (hopelijk) op tijd in zijn nestje zodat er morgen geknald kan worden.En de achterblijvers?

Die zijn al lang vergeten, op enkele uitzonderingen na…

Verslag BJK/BK-groepVlaamse … Van de reporter achtergebleven in Kranevo

Feestdag! Maar minder feest voor ons want we moesten afscheid nemen van een deel van de groep…Zoals elke ochtend konden we rustig uitslapen, ware het niet dat er op de gang heel veel lawaai was waardoor iedereen direct wakker was. Grrr, die ZCR-groep toch! Na de gebruikelijke ochtendroutine, konden we richting ontbijt. Tijdens de korte wandeling zagen we de bus met rode T-shirten in de verte vertrekken. Zo waren we zeker dat de drie weggestemde trainers echt weg zijn, samen met die 18 zwemmers… Eindelijk rust! 😉

Na het ontbijt trokken we naar de winkel. Wel even wennen dat de groep zo klein geworden is, maar het maakt het leven van de trainers wel een stuk eenvoudiger… Een extra stukje wandeling omdat het poortje van ons domein nog gesloten was nemen we er graag bij. Iedereen kocht nog wat koeken, en bij sommigen leek het alsof ze opnieuw een overlevingsvoorraad moesten inslaan voor de derde wereldoorlog. Maaltijden waren echt wel inbegrepen in de stage! Intussen lachten we smakelijk (nu ja…) met de koude hamburger uit het lunchpakket.

Daarna trokken we richting droogopwarmingszone waar een gevarieerde opwarming op het programma stond: wat cardio (oa een tikspel waar de 3 trainers de tikkers waren), wat core stability en wat reactie-snelheid. Tijdens de daaropvolgende training heeft An zelfs enkele keren het bad op- en afgewandeld om foto’s “in actie” te hebben. We denken aan alles!

Op het einde van de training maakten we in groep (BJK+BK) nog enkele filmpjes om onze clubgenoten veel succes te wensen op hun wedstrijd morgen en de dagen er na.’s Middags was er spirelli met tomatensaus, gebraad, worstjes, gebakken aardappelschijven (zwemmend in olie helaas), vis, broccoli en rauwe groentjes. En watermeloen of perzik als dessert!

Na de platte rust, waar er weer enkelen moeilijk wakker te krijgen waren, trokken we met de ganse bende (of wat er van over schiet) naar het strand. Eerst speelde iedereen gezamenlijk volleybal en kruisvlag. Daarna mocht iedereen vrij zijn/haar ding doen waarbij de meesten de zee indoken; een zwemmer kan nu éénmaal niet zonder water… Vervolgens mocht iedereen een ijsje kopen om het gemis van onze vertrokken zwemkameraden weg te snoepen.

Nog een verkwikkende douche, gecombineerd met zowaar 45’ GSM-tijd (dat maakt het verschil tussen een geslaagde dag of niet!), en we konden weer naar het restaurant voor onze portie rauwkost, rijst, kippenvleugeltjes, hamburgertjes, pasta met een soort kaas-saus met hesp, die wel eerder al in het buffet gelegen had. Nog een stukje fruit en dan als afsluiter van de dag nog 2 groepsspelletjes waarbij er heel wat afgelachen werd: “zwarte magie” en “gekruisd of ongekruisd”.

Bij momenten deden we haast in onze broek van het lachen. Gelukkig voor 1 van de zomercriterium-trainsters dat ze hier niet meer was, of het zou wel eens prijs geweest kunnen zijn…Moe maar voldaan kon iedereen gaan slapen, zodat we er morgen weer 2 keer kunnen invliegen… En tussendoor uiteraard supporteren dat Genk weer rood kleurt zoals 2 jaar geleden…